Newspaper headlines: Brexit 'crisis' and Prince Harry's claim


Times front page

Image caption

Like many papers, the Times leads with Wednesday’s Queen’s Speech, writing that Theresa May’s plans to see through Brexit are “in doubt”. The paper also highlights research suggesting that frequent sex is linked to “higher cognitive functions” in older people.

Telegraph front page

Image caption

The Telegraph says the Queen’s hat was also a talking point of the speech – for resembling the EU flag. But the paper leaves it to readers to decide whether it was “sartorial happenstance” or a “tacit signal of support for Europe”.

i front page

Image caption

Mrs May faces a “massive struggle” to push through her Brexit plans, according to the i. The paper says the Conservatives’ manifesto has been “discredited” after policies were left out of the Queen’s Speech.

FT front page

Image caption

The Financial Times says many Tory policies were “scrapped” in Wednesday’s speech due to the party’s lack of a majority, including proposed plans to revive grammar schools and curb pensioner benefits.

Guardian front page

Image caption

The Guardian instead focuses on Grenfell Tower, saying that “rogue cladding” blamed for spreading the blaze was checked 16 times by council inspectors but overlooked. The story runs below a picture of a fireman searching the burnt-out building in North Kensington.

Daily Mirror front page

Image caption

Those caught in the blaze at Grenfell could have been poisoned by cyanide, claims the Daily Mirror, which writes that gas released by burning insulation “may have contributed to deaths”.

Daily Star front page

Image caption

Survivors of the fire will be rehoused in luxury apartments, the Daily Star reports. It says more than 60 flats at an “exclusive” complex in Kensington have been lined up.

Daily Mail front page

Image caption

Prince Harry has said that no-one in the Royal Family wants to be king or queen but that “we will carry out our duties at the right time”, in an interview with a US magazine reported by the Daily Mail.

Daily Express front page

Image caption

The Queen “did her duty” for Britain on Wednesday by delivering her speech despite Prince Philip being taken to hospital, the Daily Express writes.

The Sun front page

Image caption

The Sun says a playboy model has been recruited to perform as a professional dancer on the BBC One show Strictly Come Dancing.

There is plenty of analysis of a Queen’s Speech which, according to the Guardian, amounted to an “empty programme” from a government that lacks authority.

It was so short, says the Daily Mirror, that asking the Queen to delay Ascot to read it felt almost cruel. After all the red pen, Theresa May had barely enough left for a tweet.

The Sun finds it “disheartening” to see how many manifesto ideas Mrs May “has had to junk”. But it says she had little choice.

According to The Times, the removal of everything controversial from the Queen’s Speech will leave much of government treading water, with many issues not being addressed.

However, the Daily Telegraph strikes a more upbeat tone, seeing many “opportunities rather than problems” in Mrs May’s predicament.

It believes Downing Street could “seize the initiative, dictate the narrative and make – not be drenched by – the political weather”.

Image copyright
Getty Images

The lead in the Guardian claims Grenfell Tower was visited 16 times by Kensington and Chelsea council buildings inspectors during its recent two-year, £10m renovation.

The paper says they appear not to have spotted that it was being clad in a material effectively banned on tall buildings by the government.

The Daily Mirror’s main story says toxic cyanide gas given off by the burning insulation may have contributed to deaths at Grenfell Tower. The paper says at least three survivors are being given an antidote in hospital.

‘Dickensian’ school job

A school with a no-nonsense approach to discipline has come under fire for seeking to hire a “director of detentions and isolations” at a salary of up to £29,000 a year, the Daily Mail reports. He or she will head a “behaviour corrections unit”.

Applications for the post at Magna Academy in Poole in Dorset are warned: “If you think it is mean to give a detention when a student does not have a pen, this is not the school for you”. Critics are said to have described it as “Dickensian”.

Spanish scientists have found a correlation between the month we are born in and what diseases we are likely to get later in life, according to the Daily Express.

For example, men born in September are almost three times more likely to suffer thyroid complaints than those born in January. Women born in July are more likely to suffer chronic neck pain and asthma.

The researchers, at the University of Alicante , believe one explanation could be that foetal development is affected by seasonal changes in ultraviolet rays, vitamin D levels and viruses.

Driver’s disappointing £10

The Daily Mirror and Daily Mail report the disappointment of an Argos delivery driver who feels under-appreciated after coming up with a money-saving idea.

When Argos was taken over by Sainsbury’s, staff were asked for suggestions on cutting costs. Mark Heslehurst, from Middlesbrough, suggested Argos vans should fill up only with Sainsbury’s petrol.

Five months later, he says, it became company policy and he was told it had saved an estimated £1.5m. But, says Mr Heslehurst, all he received as a thank you was a £10 shopping voucher.

A spokesman for Argos tells the papers Mr Heslehurst’s idea had already been thought up and “we already had the measures suggested in place”.

Get news from the BBC in your inbox, each weekday morning



Source link

Leave a Reply